santiago en de eerste wandeldagen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ellie Oostenbrugge - WaarBenJij.nu santiago en de eerste wandeldagen - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Ellie Oostenbrugge - WaarBenJij.nu

santiago en de eerste wandeldagen

Door: ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie

05 Mei 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 1 vertrek van hengelo naar schiphol.
Het s altijd fijn dat onze buurvrouw voor ons klaar staat. Ria heeft ons nar het station in hengelo gebracht. Vertrek 8.24 direct naar schiphol. Heel toevallig waren marga en alphons de vorige avond koffie komen drinken. En wat bleek zij gingen met dezelfde trein een dagje naar Rotterdam in de trein rustig bij kunnen praten met elkaar. Lekker op tijd op schiphol inchecken doorkopen naar de gate en op naar Santiago. Helaas hadden we vertraging bij vertrek en kwamen dus te laat in madrid aan voor de aansluitende vlucht naar santiago. Keurig heeft iberia ons weer geboekt voor de vlucht s avonds om 20.30 en gratis eten en drinken. In santiago vliegveld met de bus naar santiago. En ja ik wist in het donker de weg nog naar het klooster. Het was nog 17 graden en droog een maan door de wolken en gezang op het plein. Prachtige omstandigheden om Santiago binnen te lopen. Ingecheckt in het hotel/klooster , de kamer is in stijl alleen bedden een tafeltje en een keurige badkamer. We drinken nog wat in de woonkamer en gaan dan lekker slapen. S ochtends heerlijk gedouched en uitgebreid onbijtbuffet . Dan op pad het lijkt niet zo hard te regenen maar algauw wordt het stevig regenen. We trekken toch maar onze regenschoen en aan om de schoenen droog te houden. De omgeving is prachtig mooie paadjes door eucalyptus bossen die heerlijk ruiken. Het blijft regenen soms drupt het en soms stormt het met flinke plekbuien. De regenkleding voldoet uitstekend en we worden steeds handiger in het aan en uittrekken hiervan in de middag sluipt de zon er stiekem doorheen. Koud is het zeker niet met 17 graden. We genieten helaas zijn de weinige bar/restaurantjes dicht op maandag. Het duurt even voor we een open bar vinden. Onderweg suist een dame op een fiets voorbij. Ze stopt maakt een foto en fietst en sjeest de heuvel af onder luid gegil van plezier omdat het hard naar beneden gaat. We treffen haar in de bar , een jonge vrouw die al van porto naar santiago is gelopen maar last kreeg van haar enkel. Dus heeft ze een fiets gehuurd en fietst nu naar finisterre/muxia. Ze vertelt het allemaal enthousiast terwijl het buiten echt plenst van de regen. We trekken ons regenpak weer aan en vervolgen onze weg. Het wordt langzaam droog en we arriveren bij pont maceira. Een prachtige oude brug. Hier kunnen we het hotel bellen ze kome n ons dan ophalen. En ja na 5 min worden we opgehaald. Het is altijd spannend waar kom je terecht. Internet foto's komen altijd mooi over. We rijden een binnenplaats op en worden hartelijk welkom geheten. Ze verbazen zich dat we zo vrolijk zijn ondanks het weer. De uime kamer is prachtig mooi in stijl aangekleed. En als topper een echt bubbelbad! Eerst geniet brigit van het bad daarna ik. Ik dacht voor de zuinigheid om het bad niet helemaal vol te laten lopen maar toen ik het bubbelbad aandrukte...tja toen spoot het water over het bad de badkamer in.

• 05 Mei 2015 - 19:55

Gerry:

Ik word er helemaal vrolijk van, zo'n gezellig verslag!
    Hoop dat het steeds mooier wordt voor jullie.
    Wat een prachtig stuk Spanje hè? Zo groen. Ik vond het een beetje op Schotland lijken. Met al die muurtjes en glooiende weides. Geniet van alles! Dikkekus en Liefsger.

• 07 Mei 2015 - 22:13

Willy:

het klinkt allemaal weer erg ondernemend. petje af dames, genieten doen jullie in ieder geval volop.