dag 6 - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Ellie Oostenbrugge - WaarBenJij.nu dag 6 - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Ellie Oostenbrugge - WaarBenJij.nu

dag 6

Blijf op de hoogte en volg Ellie

15 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Vannacht hebben we geslapen van 21.00 tot de volgende morgen 9.00 uur. Heerlijk. Om 10.00 gaan we vragen of we nog kunnen ontbijten helaas dit kon tot 8.30 uur. We pakken wat fruit en een stukje van de santiago taart mee als ontbijt. Om 10.30 uur vertrekken we. We zijn helemaal ingepakt met regenkleding. We weten dat over een half uurtje er een bar is met koffie. Deze keer een hard rock café met dezelfde muziek. Weer iets anders dan Celtic muziek onderweg. In het cafe klets je duits engels of spaans met handen en voeten.We drinken koffie en vervolgen weer stilzwijgend ons pad. Door de regenkleding grote muts over onze petjes en het smalle paadje Door de regen lopen we achter elkaar. Het blijft aanhoudend hard regenen. Het gaat op en af Door bossen van eucalyptus heerlijk zoals dat ruikt. Soms halen we mensen in en soms worden wij ingehaald. Ook mountainbikes volgen deze route. En altijd maar tegen elkaar zeggen buen camino, goede reis. In het middaguur komen we bij een restaurant. Hier treffen we weer de Amerikaanse dames die afgelopen nacht en daarvoor ook al op hetzelfde adres overnachten. De ene dame vindt haar vis net lekker en geeft dit aan ons. Wij meteen blij want trek hebben we wel. Heerlijke kabeljauw met aardappels. We peuzelen dit met smaak op. Vervolgens bestellen we salade en stroganof. Heerlijk. We worstelen ons weer in de regenpak ken en zwaaien de Amerikaanse dames uit. Ze zien er leuk uit in hun regen uitrusting! Gedurende de dag hebben we contact met mieke. We vragen mieke of ze voor ons een kamer wil reserveren. Wij spreken beide geen Spaans. Onderweg wordt het drukker met wandelaars er komen veel routes samen. In een café ontmoeten we een Duitse jongen van 19 jaar. Hij heeft zijn examen gehaald en is de camino aan het lopen. Hierna gaat hij nog backpack en in Australië. Het is leuk om te horen dat hij juist niet de drukte zoekt van de jongelui. Onderweg komen we weer het deense gezin met de twee jongetjes tegen. Als we dichterbij ons hotel komen.