eerste dag in santiago de compostela - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Ellie Oostenbrugge - WaarBenJij.nu eerste dag in santiago de compostela - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van Ellie Oostenbrugge - WaarBenJij.nu

eerste dag in santiago de compostela

Door: ellie

Blijf op de hoogte en volg Ellie

09 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Vanochtend om 10.30 uur vertrokken met de trein. Op schiphol zouden de medereizigers elkaar treffen bij het meetingpoint.
Dit is gelukt. De 5 medereiziger zou later komen en die zouden we ontmoeten bij de vertrekhal. Volgens irma zou ze blond en jong moeten zijn. Vol verwachting keken we naar elke dame met rugzak.
Helaas voldoet geen van de reizigers hieraan. Totdat een blinde dame met rugzak en santiago schelp op de rugzak eraan kwam. Wij zwaaien Hallo hier zijn we. De dame was blij verrast met zoveel aandacht en kwam blij op ons toe. Helaas ging het niet om onze medereiziger maar een andere santiago reiziger. Daarna zijn we voorzichtiger geworden met het aanspreken van blondje dames.
Uiteindelijk s ze netto tijd gekomen en zijn we allen in 2 1/2 uur
Naar Santiago gevlogen. Bij aankomst was het koud en regenachtig. Mee de bus zijn we naar centrum gereden en net achter de kathedraal zitten we nabij een eenpersoonskamer in een verbouwd klooster. Op de 1ste 2 de verdieping is een luxe hotel . De 3 de en de verdieping zijn allemaal eenpersoonskamer met douche en wc voor 23,50.
Om 8 uur in he klooster gegeten voor 19 euro het pelgrimsdiner.
Voorgerecht groot bord met snijbonen met spekjes, daarna een grote cordon blue met friet, nagerecht allemaal lekkere vruchtjes.
Gratis bij het eten wijn en water zoveel je wilt. Na 1 glas wijn zakte bij iedereen de vermoeidheid in de benen. Nu gaan we zo naar bed. Morgen om 7.30 uur ontbijt daarna worden we met taxi naar Sarria gereden morgen lopen we 10 km. Er is wifi in een soort gezelschapsruimte waar opvallend veel Amerikanen zijn.let niet op evt. Typefouten het is een vermoeiende dag geweest met veel wachten. Morgen ga we gelukkig wandelen. Weersverwachting is goed niet te warm misschien een buitje. Slaap lekker.

• 09 Oktober 2014 - 22:54

Willy:

ha Ellie
    nou dat klinkt al enerverend. inderdaad, ik zal niet op de type fouten letten, geeft wel een grappig resultaat hoor. lekker slapen en ik hoop dat morgen aan al je verwachtingen voldoet. veel wandelplezier.